Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Margriet/Lieneke Pauw/Dunning - WaarBenJij.nu Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Margriet/Lieneke Pauw/Dunning - WaarBenJij.nu

Rotorua

Door: Margriet

Blijf op de hoogte en volg Margriet/Lieneke

11 December 2014 | Nieuw Zeeland, Rotorua

De Bay of Plenty is een streek die heel welvarend is. Niet alleen vanwege de grootste handelshaven van het land, maar ook door de kiwi- en avocadoteelt. Een bezoekje aan het kiwi-centrum was daarom een "must". We kwamen per ongeluk op een mooi paadje uit en konden zodoende wat illegale foto's van de plantage maken.

Helaas is het weer ons niet echt goed gezind. Geregeld een vieze druilregen en af en toe fikse buien. En voor de tijd van het jaar is het veel te koud. Maar dat mag de pret niet drukken, hoor!

In de buurt van Rotorua maakten we kennis met de grote vulkanische activiteit in dit gebied en kochten we tickets voor de Hell's Gate, het actiefste park. Na de wandeling langs de diverse borrelende poelen en vijvers. Omdat we dat ook wel wilden ervaren, namen we een heilzaam modder- en daarna zwavelbad.

De volgende dag deden we een ander vulkanisch park (Waimangu vulcanic valley) aan. Een pittige wandeling downhill voerde langs allerlei pruttelende, borrelende, spuitende en stomende poelen, meren, beekjes en door mineralen gevormde plateaus. Indrukwekkend om te zien hoe dun het laagje aarde in deze contreien is, oftewel hoe dicht het binnenste van de aarde hier aan de oppervlakte zit.
Gelukkig was er een bus om ons weer naar de parkeerplaats te brengen.....je zal de hele route maar weer omhoog moeten wandelen!

Daarna maakten we nog een wandelingetje door Rotarua en hadden we tijd om wat te lummelen op de camping.

's Avonds stond een Maori-voorstelling op het programma. Een must als je door Nieuw-Zeeland reist. Het is een nogal gekunstelde voorstelling met een hoog toeristisch gehalte, maar toch ook wel heel leuk en goed om de achtergrond van de Maori wat beter te begrijpen. En het was perfect geregeld. We werden keurig op de afgesproken tijd door een busje op de camping opgehaald en vanuit een centraal punt in de stad met een bus naar het Maori-dorp gebracht. Op de terugweg zorgde de chauffeur nog voor wat aanvullend entertainment door met volle overgave allerlei meezingliedjes in te zetten. Een groepbackpackers haakte daar maar al te graag op in. Gezelligheid ten top. Toch? Al met al een heel geslaagde avond.

• 11 December 2014 - 11:11

Hanneke:

Ja, Rotorua staat me nog goed voor ogen. Ook de wilde blik van de Maori's, maar altijd leuk om dat eens mee te maken, toch? Jammer van het weer, maar jullie zullen toch wel genieten.
    Liefs Jan en Han

• 11 December 2014 - 17:06

Margreet En Paul:

Hoi MP en Lieneke,

Klinkt goed! Leuk om jullie verslagen te lezen. Wij vandaag de Vaticaanse Musea. That's different koek. Leuk busje.

Groet,
    Mb

• 13 December 2014 - 09:29

Tilly :

hoi daar in NZ,
    Klinkt me allemaal heel bekent. Ben daar ook overal geweest.
    Ook de maori's moet je gezien hebben en de kiwi plantage.
    Hebben jullie ook de echte kiwi vogel gezien?
    Ik wel.
    Geniet van jullie reis.
    Groeten Tilly

• 15 December 2014 - 22:47

Marry Arno:

geweldig fijn dat jullie nog iets aan onze tips hebben / gehad. jammer dat het weer niet mee werkt maar de pret is er niet minder om.

heel veel reis plezier nog en we blijven lezen .
    groetjes Arno Marry