Martinborough / Wellington deel 2 nieuwe poging - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Margriet/Lieneke Pauw/Dunning - WaarBenJij.nu Martinborough / Wellington deel 2 nieuwe poging - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Margriet/Lieneke Pauw/Dunning - WaarBenJij.nu

Martinborough / Wellington deel 2 nieuwe poging

Door: Margriet

Blijf op de hoogte en volg Margriet/Lieneke

20 December 2014 | Nieuw Zeeland, Wellington

We vervolgden onze weg naar Martinborough, een wijngebied en dus een kolfje naar onze hand. We scoorden een heerlijke pinot noir. Een "soort cassis" dus het flesje was snel soldaat gemaakt, vergezeld van een overheerlijk ge-bbq-ed lamskoteletje. Dat wordt lekker slapen.

Zondag een klein beetje uitgeslapen en gewacht tot het zonnetje de temperatuur wat omhoog gebracht had. 's Nachts was het 5 graden ....
Een mooie dag om fietsen te huren en een paar wijnhuizen te bezoeken. We zitten niet voor niks Midden in een wijngebied, nietwaar? Om het ons niet al te gemakkelijk te maken, kozen we voor wat verder weg liggende wijngaarden. Om precies te zijn zo'n 10 kilometer fietsen, heuveltje op en heuveltje af ... Ik vrees dat ik morgen flink spierpijn zal hebben. Een gezonde pasta met broccoli zorgde ervoor dat de energie weer op peil kwam.

O ja, we hadden ook eens even tijd om de camper te verbouwen om ervoor te zorgen dat Lieneke niet meer "op zolder" hoeft te slapen.

Wellington
Vandaag voor het eerst een mooie zonnige dag. We hadden een korte rit over een "bergkam" en zijn toen heerlijk aan een strandje gaan zitten. Daarna de stad Wellington ingegaan om het - gratis - Te Papa museum te bezoeken. Prachtig en heel informatief vwb de geschiedenis van Nieuw-Zeeland. Voor het gemak maar even fish & chips gegeten, een van de favoriete gerechten hier.

De volgende dag maakten we nader kennis met de stad. We waren niet de enigen, want er had ook een gigantisch cruiseschip aangelegd. In de hoofdstraat was het een drukte van belang en de rij bij de kabelbaan naar Victoria dan ook vrij lang, maar zeer de moeite waard. Prachtig uitzicht over de stad en een lekkere bushwandeling terug naar de botanische tuin. Bij een "Pick 'n Save" onze voorraden even aangevuld en vroeg het nest in, om morgenochtend niet de boot naat het zuidereiland te missen

• 23 December 2014 - 12:49

Elsbeth En Peter:

Wat een hoop indrukken doen jullie op! Komt er een kerstboom in de camper? In ieder geval: Fijne Kerstdagen!