6/7 jan - Rainbow Beach - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Margriet/Lieneke Pauw/Dunning - WaarBenJij.nu 6/7 jan - Rainbow Beach - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Margriet/Lieneke Pauw/Dunning - WaarBenJij.nu

6/7 jan - Rainbow Beach

Blijf op de hoogte en volg Margriet/Lieneke

14 Januari 2015 | Australië, Rainbow Beach

Vanaf Noosa zijn we in noordelijke richting gereden en - via een omweg langs de ..... Dam en bij een plaatselijk koffietentje de gebruikelijke ochtendstop gemaakt. We waren bijtijds in Rainbow Beach, een typisch vakantieplaatsje op een landtong aan de kust, vrijwel uitkijkend op Fraser Island wat ons doel voor de volgende dag was. Voor het eerst in een motel, prima betaalbaar op een centraal punt.

Het motel wees ons voor WiFi naar de aan de overkant van de weg gelegen "club" (bowls, zwemmen, tennis e.d.) met een prima restaurant dat steeds tjokvol zat. Wij kozen voor de roast of the day, lekker mals lamsvlees. Bij schemering en na een paar verkoelende plensbuien, verschenen er een heleboel geelkuifkakatoes. Prachtig om ze zo in de vrije natuur te zien vliegen in plaats van in een kooitje te aanschouwen.

Bij een boekingskantoortje schreven we in voor een dagtrip naar het eiland. Dat gebeurt met enorme 4x4 bussen, want de tocht gaat over het strand en over erg mulle en slechte paden door het bos. Het is het grootste zandeiland van ..... met prachtig witte stranden, heel veel zoete meren, subtropisch bos, duinen en over de 200 soorten vogels. Helaas hebben we er door het massatoerisme niet veel gezien. Ook leven er nog zo'n 60 dingo's (wilde honden), die echter steeds brutaler worden en daardoor hun leven niet zeker zijn. Er staan overal borden om de toeristen te informeren de dieren vooral niet te voeren.
Al met al duurde de tocht van half acht tot half 6, dus een goed gevulde dag met veel zon en geschud.

• 14 Januari 2015 - 10:10

Hetty:

hi MarLien,

Weer met belangstelling jullie verslag gelezen en nu alweer op de helft van het avontuur!
    Mar, ik heb jullie Side aan Stella, een golfvriendinnen, doorgegeven, want zij gaat eind van het jaar ook 2 mnd die kant op.
    Hier alles OK. LIEFS REM EN HET