24/25 dec: Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Margriet/Lieneke Pauw/Dunning - WaarBenJij.nu 24/25 dec: Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Margriet/Lieneke Pauw/Dunning - WaarBenJij.nu

24/25 dec: Wanaka

Door: Margriet

Blijf op de hoogte en volg Margriet/Lieneke

26 December 2014 | Nieuw Zeeland, Wanaka

De bestemming van vandaag en morgen is Wanaka, een plaats aan de andere kant (oostelijk) van de gletschers in Centraal Otago. Een droog en dor gebied met zomers hoge temperaturen, maar 's winters koud en sneeuw. Het ligt aan een diepblauw meer, omzoomd door glooiende heuvels en hoge toppen. Een prima uitgangspunt voor veel sportieve activiteiten.

De rit ernaar toe voerde langs een mooie afwisselende weg. Bij een zalmkwekerij - waar de vissen op bestelling uit het water werden gehaald - hebben we onszelf op een stukje gerookte zalm getrakteerd. Later op de avond smaakte ons dat uitstekend bij sla, tomaatje, komkommer, rauwe worteltjes en jawel, heerlijke gekookte aardappeltjes. De foto die we gisteren stuurden is er een stille getuige van.
Verderop dachten we in het plaatsje Haast onze kerstinkopen te kunnen doen. Helaas bleek het gehucht met slechts een kleine supermarkt.

Dus togen we verder om de "Haast-Pass" te gaan nemen. De passen hier stellen niet zo veel voor als bijvoorbeeld in Zwitserland. Desalniettemin was het een prachtige weg, die de loop van een steeds uitdijende rivier volgde..

Bij aankomst in Wanaka een echte supermarkt opgezocht. En die was er! Een gigantisch assortiment waar Appie of een andere keten een puntje aan zou kunnen zuigen. Dus lekker verse groente en fruit ingeslagen en voor vanavond ribeye. Voor de lunch op eerste kerstdag konden we twee gigántische muffins niet weerstaan. En die waren toch lekker! Zeker na een wandeling naar de Iron Peak, een wederom best stevige tippel; helemaal als je eigenlijk te laat vertrekt. Daarna heerlijk relaxed beetje geluierd, gelezen en bootjes gekeken aan de Glendhue Bay; een pareltje.

Voor alle zekerheid hadden we voor twee nachten gereserveerd. Ik weet niet of het kwam doordat een meisje van de vorige camping voor ons had gebeld, maar we kregen een geweldig plekje: heel ruim, met uitzicht op de bergen en het meer. We hadden nog even het idee om naar een nachtmis te gaan, maar het was toch wat te veel gedoe om alle snoeren en kabels af te koppelen en op zoek te gaan naar de katholieke kerk in het dorp. Helaas was het niet te lopen ....

Een klein mineurtje is dat ik uitgleed op het opstapje van de camper. Vanavond maar even een paar paracetamolletjes ertegenaan gooien en dan morgen gezond weer op ....

• 26 December 2014 - 13:03

Hanneke:

Je zegt dat ik voorzichtig moet doen, maar dat moet je zelf ook doen, hoor! Toch niets ernstigs?
    Liefs,
    Han

• 26 December 2014 - 16:43

Henny:

Succes met je voet Margriet, hoop dat je inderdaad "gezond" weer wakker wordt. Mooie reis maken jullie, veel plezier nog verder en goede jaarwisseling. Groetjes Henny en Wim.

• 26 December 2014 - 22:11

Jacqueline:

Hoi Margriet en Lieneke,

Eindelijk een berichtje van ons, maar we volgen jullie op de (zere) voet! Erg leuk om te lezen en de foto's zien er prachtig uit, heerlijk in je korte broek aan het strand... En herkenbaar ook, vooral daar bij Kaikoura... Wat zijn wij daar ziek geweest en met ons ook de rest van de passagiers! De bemanning, die nergens last van had, bleef af en aan lopen met volle en lege k...zakjes, zo aardig. Fijn dat jullie er met 2 zeeziektepillen geen last van hadden.
    Jullie maken een prachtige trip, nog heel veel mooie reisavonturen toegewenst, alvast een fijne jaarwisseling en tot ziens!

Groetjes, Frans en Jacqueline

• 31 December 2014 - 09:08

Marry En Arno:

Goedeavond dames het is hier nu weer sneeuwvrij en gaan zodadelijk de keuken in om oliebollen en appelflappen te bakken.
    Wij wensen jullie een mooi en zonnig nieuwjaar met nog heel veel mooie tripjes in australie.