5/6 jan - Brisbane/Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Margriet/Lieneke Pauw/Dunning - WaarBenJij.nu 5/6 jan - Brisbane/Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Margriet/Lieneke Pauw/Dunning - WaarBenJij.nu

5/6 jan - Brisbane/Noosa

Door: Lieneke/margriet

Blijf op de hoogte en volg Margriet/Lieneke

06 Januari 2015 | Australië, Noosa Heads

Vanochtend om half 4 opgestaan om bijtijds op het vliegveld te zijn. Dat lag gelukkig maar een paar minuutjes van het hotel af. Toch zijn we keurig door de hotelshuttle voor de deur afgezet. De vlucht duurde maar 3 u en een kwartier, maar door het tijdsverschil kwamen we bijna op dezelfde tijd aan als waarop we vertrokken waren. Heel raar.
In Brisbane stond onze Hyundai i20 al klaar, dus konden we snel op pad. Weg uit de drukte. Dat het natte seizoen in Queensland net is begonnen, ondervonden we direct al. Het plensde behoorlijk! Het zijn fikse buien, maar op de een of andere manier heb je er niet veel last van. Het voordeel is zelfs dat de omgeving er prachtig groen uitziet en dat het zo'n bui lekker koel is. We moesten wel echt weer wennen aan de zesbaans snelweg.
En wat ook wel een overgang is, is het klimaat. Het is hier tropischer: rond de 30 graden en een hoge vochtigheidsgraad. Het is dus wat klammig, maar zeker niet benauwd.

Na een tijdje een toeristische route genomen, via de Glass House Mountains. Zo genoemd door James Cook, omdat het hem deed denken aan zijn geboorteplaats. In het landschap staan diverse hoge, vreemd gevormde bergtoppen.
Vervolgens doorgereden naar Noosa, een van de populaire strandbestemmingen van de Sunshine Coast. Bij de plaatselijke VVV navrag gedaan naar geschikte accommodatie on deze drukke tijd. We schrokken, omdat de dame eerst zei dat alles vol was. Bij nader inzien wist ze nog wel iets voor ons. Het bleek Hotel Royal Mail zijn, een charmant, maar "enigszins" overjarig gebouw met zoals ze vaak zeggen, authentieke elementen. Maar eigenaar Mick - van hetzelfde kaliber - ontving ons allervriendelijkst en we hebben dan ook voor 70 dollar allebei een heerlijke nacht gehad. Voor het eerst in vier weken gescheiden geslapen, want om in een tweepersoonsbed te kruipen ging ons iets te ver ..... Voor het zo ver was was, was het op de veranda heerlijk toeven met een koud biertje. Met onder ons het gekeuvel van de plaatselijke hangouderen.

• 06 Januari 2015 - 14:07

Hanneke:

Wat jammer nou dat het alweer regent. Hadden jullie daar rekening mee gehouden? Het zal vast wel beter worden. Veel plezier samen.
    Liefs Han en Jan

• 08 Januari 2015 - 14:20

Marina:

Hoi globetrotters,
    Schande...maar ik heb vandaag voor het eerst de reisverslagen gelezen! Wel heel leuk om alle verhalen achterelkaar te lezen en de foto's te bekijken. Mooie reis hoor! Beetje "jaloersmakend" . Geniet er maar van. Buiten de regenbuien, heb ik toch het idee dat jullie ook veel mooie dagen hebben en het land indrukwekkend is.
    O ja, beetje laat, maar de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar! Groetjes Ewald en Marina

• 08 Januari 2015 - 18:17

GERRIE En GER:

Hallo`tje, na een wat roerige kerst en oud en nieuw weer even een klein beetje rust in de tent, Moesje was 1 1/2 week geleden gevallen gaatje in haar voorhoofd ff gehecht :( gelukkig niks gebroken maar het was weer even heftig mis, met Henk s`nacht om de buurt slapen nou ja slapen.....!na een dikke week kan ze weer een beetje alleen zijn. zo dat weten jullie dan ook weer :) leuk om jullie te volgen !! nu ook voor het eerst wat gelezen behalve fb dan. we missen je wel hoor op de hakplek alhoewel we 2 weken geen hakken hadden. Wim trok dinsdag jouw witte jas aan....die van hem ??...weet niet waar die is hihi ! vandaag Mir onder het mes brrr....! en voor de rest is iedereen nog heel en gaan we m et frisse moed en veel leifde het jaar 2015 in. nog heel veel plezier en een hele dikke knuffel van ons dooooooegg!!!!!