Wellington - Picton- Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Margriet/Lieneke Pauw/Dunning - WaarBenJij.nu Wellington - Picton- Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Margriet/Lieneke Pauw/Dunning - WaarBenJij.nu

Wellington - Picton- Kaikoura

Door: Lieneke

Blijf op de hoogte en volg Margriet/Lieneke

19 December 2014 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Woensdag 17 december 2014.
Vroeg opgestaan om de boot van 08:30 uur te halen naar het zuider eiland. Inchecken moest al een uur vantevoren, dus de wekker maar gezet om ons vooral níet te verslapen.
De overtocht was een mooie vaart van zo'n 3 uur, het laatste deel door het prachtige Marlborough Sound.
In Picton aangekomen zijn we gelijk richting zuiden gereden. Via Blenheim verder naar ons einddoel Kaikoura.
Onderweg stopten we onverwacht bij een grote kolonie zeeleeuwen, zeerobben, pelsrobben of zeeberen, hier noemen ze alles seals, wel zo gemakkelijk.
Het weer was erg miezerig en er stond een stevige wind, jammer maar helaas, is niet anders.
Op naar het informatiecentrum om informatie te verzamelen over een whale-watch-vaartocht.
Wat de wind betreft beloofde het de volgende dag rustiger te worden, dus we besloten het er op te wagen en boekten voor de tocht van 06:45 uur (ja,ja, weer vroeg uit de veren).
' s Avonds verse dagvis gegeten, en een lekker flesje nieuw zeelandse witte wijn in restaurant tegenover de camping.
Het was weer een heel geslaagde dag.

• 19 December 2014 - 09:54

Hetty:

Vanuit heeeeel nat Barendrecht, eveneens Kerst groet.
    Boom staat, nu wel gezellig, maar ik vind t altijd een rot werk...
    Leuk om zo alles te volgen! Ben nu al benieuwd naar de foto's!
    Tot hoors en drive staffelt.
    Xxxx REMHET