Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Margriet/Lieneke Pauw/Dunning - WaarBenJij.nu Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Margriet/Lieneke Pauw/Dunning - WaarBenJij.nu

Kaikoura

Door: Lieneke

Blijf op de hoogte en volg Margriet/Lieneke

19 December 2014 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Donderdag 18 december 2014.
Opnieuw de wekker gezet en met de vroege boot uitgevaren om de walvissen te zoeken, te vinden, te aanschouwen en op foto vast te leggen.
Heel imposant om de enorme beesten boven te zien liggen om adem te halen en dan met de mooie, bekende staartbeweging omhoog, weer de diepte in te zien duiken.
De zee was nog behoorlijk ruw, dus de boot maakte fikse klappen op het water. Voor de zekerheid hadden we 's ochtends allebei maar 2 anti-zeeziekte-pillen ingenomen à de som van €2,50 per stuk. We zijn niet ziek geweest, dus ze waren het dubbel en dwars waard!!
Omdat we nog teveel energie over hadden, hebben we 'smiddags een stevige wandeling van 2 uur gemaakt over het schiereiland. Onderweg bij een schapenboer een demonstratie gekregen van het schapenscheren.
Terug in het dorp een pizza gegeten en een portie kibbeling verorberd en toen ging bij ons het licht uit. Lekker vroeg ons campertje slaapklaar gemaakt.
Alweeeer een goed gevulde, geslaagde dag. We gaan maar door!!

• 19 December 2014 - 09:33

Hanneke:

Wat zien jullie toch veel en genieten jullie met volle teugen, zo te horen, ondanks het niet zo mooie weer.
    Ook hier is het knudde. Wind, regen. Iedereen griep, verkouden of op weg daarheen.
    Ga zo door. Liefs, Jan en Han

• 20 December 2014 - 06:09

Hetty:

wauw! Volop genieten! Margriet, had jij nog nooit zoooo de walvissen gespot?
    Volgens mij heb jij nu geen reis verlangens meer....of ben je de volgende reis in jouw hoofdje al aan het maken.....?
    Love HET EN REM